Váš odborný a spolehlivý rádce       //       Kontakty       //        Archiv

Váš odborný a spolehlivý rádce

Korporace se mohou významně podílet na férovější a udržitelnější budoucnosti

21. 07. 2021 | Koktejl

Korporace se mohou významně podílet na férovější a udržitelnější budoucnosti

21. 07. 2021 | Koktejl

 

Podle nedávného průzkumu jedné z globálně největších CSR platforem Salesforce téměř devadesát procent zákazníků očekává, že korporace budou splňovat mnohem vyšší standardy než jen zisk pro akcionáře. A celých devadesát procent společností obchodujících v rámci indexu S&P 500 dnes vydává ESG (Environmental, Social and Government) reporty atd. V minulém vydání Export Journalu jsme uvedli, že podle odborníků v současné situaci významně roste důležitost tzv. zainteresovaného (stakeholder) kapitalismu. Letošní rok prý přinese představitelům firem velké příležitosti, jak společně s vládami a jednotlivci vytvářet spravedlivější a udržitelnější budoucnost pro všechny.

 

Jaké jsou v tomto ohledu největší výzvy pro korporace? ESG angažovaní lídři by podle Světového ekonomického fóra (WEF) měli jednak vytvořit svou dopadovou strategii a mít přitom na zřeteli průnikovost či mezioborovost. Úspěchy každého z cílů udržitelného rozvoje Organizace spojených národů jsou totiž navzájem propojeny, nelze například vymýtit chudobu bez odstranění hladu atd. Dále je naprosto nezbytné partnerství. Třeba iniciativa 1t.org by nikdy nemohla dosáhnout svého cíle vysadit, obnovit a udržovat jeden bilion stromů po celém světě bez partnerství veřejného a soukromého sektoru, které zahrnuje desítky organizací. Podle WEF také nesmí lídři opomíjet odpovědnost a standardizované metriky. Pouze standardizace a transparentnost mohou zabránit tomu, že by se ESG stalo prázdným nástrojem pro marketing nebo greenwashing.

Témata článku

Související

Roste obliba online tržišť

Roste obliba online tržišť

Asi jste již zaznamenali stále rostoucí oblibu a rezonování slova marketplace. Marketplace je online tržiště, kde se prodávají různé výrobky od různých prodejců, mezi které mohou patřit jak velké společnosti, tak i malé podniky a jednotlivci. V České republice jsou...

pokračovat ve čtení

0 komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.