Podle nedávného průzkumu jedné z globálně největších CSR platforem Salesforce téměř devadesát procent zákazníků očekává, že korporace budou splňovat mnohem vyšší standardy než jen zisk pro akcionáře. A celých devadesát procent společností obchodujících v rámci indexu S&P 500 dnes vydává ESG (Environmental, Social and Government) reporty atd. V minulém vydání Export Journalu jsme uvedli, že podle odborníků v současné situaci významně roste důležitost tzv. zainteresovaného (stakeholder) kapitalismu. Letošní rok prý přinese představitelům firem velké příležitosti, jak společně s vládami a jednotlivci vytvářet spravedlivější a udržitelnější budoucnost pro všechny.
Jaké jsou v tomto ohledu největší výzvy pro korporace? ESG angažovaní lídři by podle Světového ekonomického fóra (WEF) měli jednak vytvořit svou dopadovou strategii a mít přitom na zřeteli průnikovost či mezioborovost. Úspěchy každého z cílů udržitelného rozvoje Organizace spojených národů jsou totiž navzájem propojeny, nelze například vymýtit chudobu bez odstranění hladu atd. Dále je naprosto nezbytné partnerství. Třeba iniciativa 1t.org by nikdy nemohla dosáhnout svého cíle vysadit, obnovit a udržovat jeden bilion stromů po celém světě bez partnerství veřejného a soukromého sektoru, které zahrnuje desítky organizací. Podle WEF také nesmí lídři opomíjet odpovědnost a standardizované metriky. Pouze standardizace a transparentnost mohou zabránit tomu, že by se ESG stalo prázdným nástrojem pro marketing nebo greenwashing.
0 komentářů