Před prázdninami vznikla nová iniciativa, jejímž cílem je posunout Českou republiku dál pomocí nových technologií a inovací, a to na základě principů udržitelnosti a cirkularity. Iniciativa už má desítky členů a je unikátní především v tom, že přichází z byznysu. Kromě think-tanků, asociací a neziskovek jsou totiž jejími členy významné společnosti jako např. IKEA, Mattoni, Kofola, Zásilkovna, HEINEKEN a další.
Platforma vznikla z debaty mezi zástupci těchto organizací během koronakrize. „Začali jsme společně přemýšlet, do jakého světa chceme vyjít z karantény. Jak nastartovat ekonomiku a využít moment, kde se dají snadno dělat změny, inovovat a připravit se na budoucí výzvy, jako je sucho a mizející voda, nakládání s odpadem, degradující kvalita půdy, doprava, obnovitelné zdroje a spoustu dalšího. Cestu vidíme v inovacích, a hlavně v udržitelnosti, která je zároveň skvělou příležitostí pro byznys. A stejně to vidí čím dál více firem a obyvatel Česka,“ píše se v prvním newsletteru iniciativy Změna k lepšímu.
Uvnitř platformy vznikly tři pracovní skupiny. Každá má svého garanta, který koordinuje její práci. Soňa Jonášová vede skupinu, která řeší cirkulární ekonomiku, využití odpadu a inovace s touto oblastí spojené. Martin Sedlák koordinuje skupinu, která se věnuje energetice a čisté dopravě. Třetí skupina připravuje návrhy pro vodu, krajinu a život ve městech, vede ji Vojtěch Kotecký. Vedle toho vzniká ještě poradní sbor ekonomů, kteří budou revidovat jednotlivé návrhy a řešení pracovních skupin. Cílem je v prvé řadě otevřít debatu nad 3× 10 návrhy, které pracovní skupiny připraví. Změna je pak chce komplexněji představovat na akcích, jako je například Týden inovací či Future Port, a chce do debaty přizvat i mezinárodní publikum, odborníky z Bruselu a také vládní i opoziční strany.
0 komentářů