Váš odborný a spolehlivý rádce       //       Kontakty       //        Archiv

Váš odborný a spolehlivý rádce

Společně s Fidoo chceme naplňovat strategický cíl digitalizace

21. 07. 2021 | Rozhovory, Servis | 0 komentářů

Společně s Fidoo chceme naplňovat strategický cíl digitalizace

21. 07. 2021 | Rozhovory, Servis | 0 komentářů

Začátkem roku se rozběhla spolupráce Komerční banky a společnosti Direct Fidoo, která se zaměřuje na digitalizaci firemních procesů. O cílech projektu a spokojenosti s dosavadním průběhem jsme si povídali s Radkou Turkovou, výkonnou ředitelkou korporátního a municipálního bankovnictví Komerční banky, a také Petrem Herzmannem, ředitelem Fidoo.

Proč si Komerční banka ke spolupráci v této oblasti vybrala právě Fidoo?
R. T.: Snažíme se dodávat klientům kromě základních bankovních služeb také další řešení s přidanou hodnotou a opakovaně jsme zaznamenávali podněty a zájem o systém vyúčtování a správy výdajů. Po detailním prozkoumání nabídky dodavatelů tzv. expense management systémů se Fidoo stalo naší první volbou. Dokonalost jejich systému, uživatelská přívětivost pro všechny role ve firmě a rozsah agend, které aplikace Fidoo nabízí, nás oslovily natolik, že jsme začali vyjednávat podmínky společného partnerství.

Rádi bychom touto nabídkou pomohli našim klientům vyřešit problém s neustálým dohledáváním účtenek a doháněním vyúčtování na konci měsíce. Spolu s Fidoo tak chceme naplňovat strategický cíl digitalizace.

A co vás ve Fidoo přesvědčilo, že Komerční banka bude nejlepším partnerem?
P. H.: Jelikož služby Fidoo navazují na bankovní služby, banky byly přirozeným partnerem v našem hledáčku. Když jsme pak vybírali tu správnou, Komerční banka pro nás byla jasná volba. Jednak je to velmi silná banka ve firemním segmentu a zároveň jsme viděli, že prostřednictvím své dceřiné společnosti KB SmartSolutions intenzivně navazuje spolupráce se startupy, resp. fintechy.

Co si od spolupráce slibujete?
P. H.: Spolupracovat s tak velkým a silným partnerem je pro nás nová zkušenost. Doufáme, že díky dobré vazbě Komerční banky na jejich klienty budeme mnohem rychleji schopni pomoct s digitalizací financí mnohem většímu množství firem. Za těch prvních pár měsíců jsem ze spolupráce nadšený. Možná jsme už v tuto dobu očekávali více klientů. Rozumím ale tomu, že pro obchodní síť Komerční banky je Fidoo nový produkt a chvilku trvá, než se na něj adaptuje. A věřím, že jakmile se sžijeme, pofrčí to jako na drátkách.

Co je vlastně konkrétně náplní spolupráce Komerční banky a Fidoo?
R. T.: Komerční banka ve Fidoo vidí partnera, díky kterému může svým klientům nabídnout řešení nad rámec bankovních produktů. Neposkytujeme klientovi pouze platební kartu, v Komerční bance k ní přidáváme i nástroj na zpracování celé agendy výdajů. Řešení můžeme nabídnout i v oblasti hotovosti. Firmy musí často držet hotovostní pokladny, lidé si k paní účetní chodí vybírat zálohy, pak dělají vyúčtování atd. Zde pomohou předplacené karty Fidoo, které v rámci partnerství nabízíme. Pak už jde všechno bezhotovostně a digitálně.

P. H.: Posláním Fidoo je pomáhat firmám zbavit se papírování a umožnit jim soustředit se na podnikání. V tom se krásně doplňujeme s Komerční bankou, která se také snaží své služby pro klienty digitalizovat, a šetřit jim tak čas a náklady.

Vedle běžící spolupráce dnes připravujeme už druhou etapu, kde budou klienti Komerční banky moci navíc vyúčtovávat i výdaje nad kartami banky. Klient tedy zaplatí kartou Komerční banky a do aplikace Fidoo mu přijde push notifikace o transakci. Hned poté bude moci nafotit účtenku k danému výdaji a poslat ji na schválení. Tuto službu bychom rádi do pilotního provozu spustili v létě letošního roku.

Jaké máte společné cíle?
R. T.: Pro korporátní sektor je toto partnerství jakousi zkouškou, jak dokážeme prodávat produkty třetí strany, které jsou tak trochu „softové“. Věříme, že právě takové služby mohou být pro naše klienty velmi zajímavé. Díky podobným spolupracím se banka stává pro klienta partnerem, který mu dodává k produktu i řešení.

P. H.: Letos se naše spolupráce teprve rozjíždí, ale i tak bychom rádi ve Fidoo přivítali něco kolem 3 600 nových uživatelů. A v dalších letech chceme postupně přidávat nové uživatele minimálně ve stejném tempu jako letos. Také uvidíme, jak firmy ocení možnost vyúčtovávat i nad kartami Komerční banky. Portfolio firem, kde budeme společně s Komerční bankou pomáhat s papírováním ve firemních financích, bude třeba nakonec ještě větší, než jsme plánovali.

Spojení velké korporátní banky a dravého startupu je jistě zajímavé. Narazili jste během dosavadní spolupráce na nějaké větší obtíže vyplývající právě z odlišných firemních kultur?
P. H.: Na žádné větší potíže nebo neshody jsme zatím nenarazili. Na obou stranách máme velmi konstruktivní týmy, které se snaží vše společně vyřešit. A i nyní, když řešíme obchodní spolupráci, vedeme s šéfy obou distribučních kanálů v Komerční bance velmi dobrou diskuzi, jak naši spolupráci dále posunout. Kdybych měl přece jen nějakou vadu na kráse najít, tak je to možná délka přípravy spolupráce, která zabrala cca osm až devět měsíců. Což ve světě startupů představuje světelné roky. Dobrá příprava se ale vyplatila a nyní z ní těžíme. Kulturně i lidsky jsme si alespoň podle mě velmi sedli.

R. T.: Nutno říct, že termíny ze strany Fidoo pro nás často byly skutečnými výzvami, tak jako jejich představy a jednoznačný tah na branku. Je ale jasné, že to, co lze v jednoduché struktuře startupu dohodnout na několika schůzkách, ve struktuře a procesech banky vyžaduje schůzek násobně víc. Při jednáních každopádně vždy panovalo oboustranné pochopení a velká vstřícnost.

Je podle vás možné, že budete z tohoto hlediska jeden druhého inspirovat?
R. T.: V Komerční bance nás především velmi těší, že obchodní zástupci Fidoo pracují svým proklientským přístupem v souladu s našimi zvyklostmi a s očekáváním našich klientů. Startupy a fintechy obecně jsou pro nás inspirací zejména svou dynamičností, flexibilitou a snahou neustále něco inovovat a vylepšovat, určitě bychom se v tomto smyslu rádi „nakazili“ tím dravým startupovým entuziasmem.

P. H.: Myslím si, že bude vznikat řada synergií i možností, jak se vzájemně obohatit. Umím si představit, že se dostaneme i do dalších produktových diskuzí, kde by např. Fidoo mohlo nabízet nějaké produkty na provozní financování firem skrze svou aplikaci apod. V oblasti procesů otvíráme témata jako přenesená identifikace nebo třeba využití bankovní identity pro identifikaci podepisujících osob při zasmluvnění.

 

Radka Turková, KB

Radka Turková

výkonná ředitelka korporátního a municipálního bankovnictví Komerční banky

Petr Hermann

Petr Herzmann

provozní ředitel Fidoo

Témata článku

Digitalizace    //    Lidé    //    Udržitelnost

Související

Co přináší bankovní identita

Co přináší bankovní identita

  Zřejmě největší digitalizační projekt českého bankovního sektoru nabírá na obrátkách. Jeho potenciální přínosy pro celou společnost jsou nesporné a jakákoli diskuse je nemůže opomenout. I zde však je třeba řádně přistupovat k rizikům s digitalizací spojených. ...

pokračovat ve čtení

0 komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *